COVID 19 - Ważna informacja
22.10.2020

Nowa Puma ST - Pierwszy SUV o wysokich osiągach w europejskiej gamie Forda

Nowa Puma ST - Pierwszy SUV o wysokich osiągach w europejskiej gamie Forda, który gwarantuje szybsze bicie serca oraz spokój dla Twojej głowy.


  • Nowy Ford Puma ST rozwija moc 200 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy i oferuje klientom pierwszy w segmencie opcjonalny mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym LSD oraz podnoszące wszechstronność tryby jazdy od Eco do Toru wyścigowego.

  • Pierwszy SUV Ford Performance w Europie korzysta ze specjalnie zaprojektowanego podwozia: belka skrętna sztywniejsza o 40% niż w Fieście ST niweluje wyższy środek ciężkości, a sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania poprawiają zwrotność.

  • Odważna, sportowa stylistyka, ekskluzywny lakier Mean Green, 19-calowe felgi aluminiowe i fotele Recaro, system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze, a jednocześnie innowacyjny MegaBox i najlepsza w segmencie przestrzeń ładunkowa.


Nowy Ford Puma ST wprowadza cenioną dynamikę Ford Performance do europejskiego segmentu kompaktowych SUV-ów.

Pod maskę Forda Puma ST trafiają zaawansowane technologie sportowe, takie jak pierwszy w segmencie mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym LSD i opatentowane przez firmę Ford sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania. Model oferuje również zmienne tryby jazdy, oczywiście z trybem sportowym, ale także – po raz pierwszy w samochodzie Ford Performance – z trybem Eco, dzięki czemu kierowcy otrzymają wsparcie w szerokiej gamie scenariuszy drogowych.

Wszystkie te innowacje zapewniają elektryzujące wrażenia z jazdy, z których słyną w Europie modele Ford Performance, udało się jednocześnie zachować komfort i elastyczność nowego kompaktowego SUV-a Forda.

Napędzający Pumę ST silnik EcoBoost o pojemności 1,5‑litra i o mocy 200 KM umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy. Udoskonalone zawieszenie otrzymało opracowaną dla tego modelu belkę skrętną, stabilizator poprzeczny i nastawy amortyzatorów. Reakcje układu kierowniczego są o 25 procent szybsze, a w układzie hamulcowym zastosowano o 17 procent większe tarcze niż w standardowej wersji Pumy. Specjalnie opracowane opony Michelin Pilot Sport 4S przyczyniają się do utrzymania stabilności SUV-a Forda.

Poprawa osiągów i drapieżna stylistyka idą w parze z innowacyjnymi rozwiązaniami, takimi jak system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze oraz praktyczny w codziennej eksploatacji Ford MegaBox, zapewniający 80 litrów przestrzeni na niezbędne przedmioty pod podłogą bagażnika.



Prawdziwych entuzjastów samochodowych przyjemności nie zadowolą półśrodki tylko dlatego, że życie wymaga bardziej „rozsądnego” samochodu. Naszym priorytetem stało się więc nadanie Pumie ST takiej sprawności i dawki emocji, jakie ma każdy model ST, bez poświęcania jej praktycznych walorów – powiedział Stefan Muenzinger, kierujący europejskim oddziałem Ford Performance. Wierzymy, że stworzyliśmy najlepiej prowadzący się mały SUV w segmencie. Naprawdę daje kierowcy poczucie skomunikowania ze światem i jednocześnie wrażenia, jakich oczekuje się po ST. Prowadzenie jest przyjemnością.

Nowa definicja SUV-a

We współpracy Ford Performance z firmą Michelin powstały opony o wyjątkowej specyfikacji, które są idealnym uzupełnieniem cech udoskonalonego zawieszenia Pumy ST i dzięki którym udało się osiągnąć kompromis sportu i wyrafinowanej kultury jazdy – jednego z najważniejszych walorów pojazdów segmentu SUV.

Opony Michelin Pilot Sport 4S mogą w pełni wykorzystać skuteczność przenoszenia napędu, jaką zapewnia mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Quaife, oferowany jako element opcjonalnego pakietu Performance.

Puma ST jest pierwszym małym SUV-em w Europie, który będzie oferowany z opcjonalnym mechanizmem LSD, poprawiającym przyczepność przednich kół i ułatwiającym pokonywanie zakrętów, a w szczególności zmniejszającym podsterowność przy wychodzeniu z łuku.

W pełni mechaniczny system przekazuje moment obrotowy na koła o największej przyczepności, zmniejszając poślizg kół i umożliwiając kierowcy pełne wykorzystanie dostępnej mocy silnika.



Mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym LSD współpracuje z kontrolą wektorowania momentu napędowego, która poprawia przyczepność i zmniejsza podsterowność poprzez przyhamowywanie wewnętrznego przedniego koła podczas pokonywania zakrętów. Równowaga między tymi dwoma funkcjami została dopracowana przez Ford Performance, by zapewnić optymalną przyczepność kół na suchych nawierzchniach i płynność jazdy na mokrych.

Puma wykorzystuje udoskonaloną architekturę segmentu B, zmodyfikowaną w celu równoważenia wyższego środka ciężkości pojazdu. Zwiększono sztywność belki skrętnej tylnego zawieszenia aż do 2000 Nm/stopień, co stanowi wzrost o ponad 40% w porównaniu z parametrami zawieszenia tylnego Fiesty ST i 50% w porównaniu z zawieszeniem wersji standardowej Pumy, zastosowano też stabilizator przechyłów o przekroju 28 mm, montowany do ramy. O stabilność na zakrętach dba również przedni stabilizator o przekroju 24 mm.

Chronione patentem sprężyny zawieszenia kół ze zmiennym kierunkiem działania zapewniają większą stabilność w zakrętach, zwrotność i precyzyjniejsze reakcje Pumy ST. Model korzysta z zestawu indywidualnych, niezamiennych, kierunkowo nawijanych sprężyn, pozwalających uzyskiwać zmiany kierunku sił w tylnym zawieszeniu. Układ umożliwia przekazywanie sił bocznych na zakrętach bezpośrednio na te sprężyny, zwiększając sztywność poprzeczną zawieszenia.

Zestaw sprężyn współpracuje z dwururowymi amortyzatorami Hitachi, które dobierają siłę tłumienia zależnie od częstotliwości, regulując sztywność i umożliwiając lepszą kontrolę ruchów nadwozia, przy jednoczesnym zachowaniu precyzji niwelowania drobnych niedoskonałości drogi podczas szybkiej jazdy. Aby zachować kontrolę przy dużych obciążeniach zawieszenia, opracowano specjalne odbojniki amortyzatorów.




Napisz do nasUmów się na jazdę próbną



Aktualności i wydarzenia



Zasady i warunki Polityka prywatności Kariera